Drugie życie artykułu, czyli dlaczego warto aktualizować treści na blogu firmowym

Opublikowano: 2019-03-20 10:35:44

Nie jest żadną tajemnicą, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych opiera się na zoptymalizowaniu ich pod kątem budowy, treści oraz linkowania wewnętrznego. Nie wszyscy jednak wiedzą o tym, że aktualizowanie starych tekstów jest równie ważne co przyrost nowych. Jak w pełni wykorzystać potencjał tekstów, które już powstały? Na jakie kwestie zwrócić uwagę przy aktualizowaniu treści?

Zawsze aktualne treści na blogu

Blog to nie tylko narzędzie, dzięki któremu można zaistnieć w Google, ale także źródło cennej wiedzy dla osób odwiedzających stronę - wiedzy np. na temat firmy, jej usług czy produktów, ale także na tematy luźno powiązane z ich zastosowaniem czy branżą w ogóle. Przygotowując wpis na bloga firmowego mamy nadzieję na to, że przyciągnie uwagę czytelników i pomoże zbudować lepszą relację pomiędzy klientami a firmą. (Więcej na temat funkcji bloga firmowego piszemy tutaj: 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy)

Co jednak dzieje się z wpisem po kilku tygodniach, miesiącach lub latach od publikacji? Czy wciąż spełnia swoje funkcje? Czy wpływa na wzrost sprzedaży lub poprawę wizerunku firmy? Ważne, aby blog firmowy nie stał się czymś w rodzaju wysypiska, na którym znajdziemy dziesiątki zużytych, niepotrzebnych już treści. Aktualizacja starych wpisów jest sposobem na to, aby dać im drugie życie, a stronie lepsze pozycje w wyszukiwarkach przy niewielkim wysiłku.

Jak aktualizować treści na stronie?

Pierwszy krok to analiza tego, które teksty w ogóle potrzebują aktualizacji. W przeszłości na blogu pojawiały się przecież treści o charakterze uniwersalnym, np. porady, analizy, case studies. Takim wpisom zwykle trzeba najmniej poprawek, bo wciąż prezentują przydatne informacje.

Większą uwagę warto zwrócić na teksty promujące usługi czy produkty. Czy firma nadal je oferuje w tej samej formie? Czy w międzyczasie nie pojawiły się nowe informacje, nie zmieniło się zastosowanie lub wygląd produktów? Czy nie uległy zmianie linki podstron, na których znajdują się szczegóły na temat produktów/usług? W takim przypadku warto zaktualizować zarówno treść, jak i linki oraz zdjęcia. Taki odświeżony tekst wciąż będzie wartościowy dla internauty, który odwiedzi stronę.

Aktualizowanie bloga firmowego

Ważne jest także to, aby wrócić do dawnych tekstów eksperckich – przeanalizować, czy użyty w nich język jest zrozumiały dla grupy docelowej, czy temat jest opisany w sposób wyczerpujący, czy nie ma błędów rzeczowych lub technicznych. Można dodać nowe informacje, uzupełnić dane, odświeżyć wykresy, dodać nowe propozycje, dorzucić odnośniki do powiązanych nowszych tekstów lub nawiązać do aktualnych trendów czy wydarzeń.

Stare treści warto aktualizować także pod kątem algorytmów Google. Jeśli w międzyczasie uległy zmianie wytyczne dotyczące np. struktury czy formatowania tekstów, można wprowadzić w nich poprawki, dzięki którym wyszukiwarka będzie lepiej je oceniała.

Istotne jest także to, aby pozbyć się treści, które mogą potencjalnie szkodzić stronie, np. powodując kanibalizację słów kluczowych lub po prostu zniechęcając użytkowników do skorzystania z oferty (nieczytelne, błędne, zbyt krótkie lub niskiej jakości teksty). Należy zastanowić się, czy nie lepiej takie wpisy usunąć, przekierować albo wyindeksować.

Jedno jest pewne: aktualny, poprawnie, ciekawie i wyczerpująco napisany artykuł zawsze będzie wartościowy, dlatego warto dbać o to, aby wszystkie – i stare, i nowe - wpisy na blogu firmowym spełniały te warunki.