5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

Opublikowano: 2017-10-11 18:29:34

Blogi firmowe są coraz częściej stosowaną formą marketingu. Dają całą gamę możliwości w zakresie promocji usług czy produktów, ale nie tylko. Jeśli prowadzisz własną firmę i jeszcze nie masz bloga, poniższe argumenty powinny przekonać Cię do tego, aby czym prędzej go założyć.

Blog firmowy - jakie daje możliwości?

Blog firmowy – jakie daje możliwości?

Poniżej pokrótce opisujemy największe korzyści, które daje prowadzenie bloga firmowego.

  1. Skuteczne docieranie do klientów z wartościowymi komunikatami. Komunikaty te mogą dotyczyć nie tylko oferty produktowej czy usługowej, ale także misji firmy czy też jej dodatkowej działalności – np. informacyjnej, charytatywnej, społecznej. Dzięki blogowi można decydować o tym, w jaki sposób prezentowane są te informacje, kiedy są publikowane, jak bardzo są szczegółowe.

  2. Budowanie bliższej, bardziej bezpośredniej relacji na linii firma-klient. Czytanie wpisów na blogu pozwala czytelnikom bardziej zżyć się z firmą czy marką – pod warunkiem oczywiście, że są one trafnie dostosowane do grupy docelowej, przybierają właściwą formę, są napisane przejrzyście i ciekawie i zawierają informacje istotne z punktu widzenia klientów.

  3. Podnoszenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Blog to treści, a dobrze zbudowane treści pomagają pozycjonować strony w Google. Blog, jako jedna z podstron strony firmowej, to doskonały sposób na budowanie długiego ogona fraz kluczowych, a także na pozyskiwanie nowych linków.

  4. Poprawianie wizerunku firmy – budowanie pozycji eksperta. Dzięki wpisom eksperckim, poradnikom, postom rozwiązującym problemy czytelników i odpowiadającym na często zadawane przez nich pytania firma zaczyna funkcjonować w ich świadomości jako ekspert – wiarygodne źródło fachowej wiedzy. Taka opinia o firmie jest bardzo cenna i przekłada się na opinię o usługach czy produktach.

  5. Lepsze zrozumienie potrzeb klienta. Pisanie bloga pomaga postawić się w sytuacji klienta. Trzeba zastanowić się, z jakimi problemami może się on borykać, jakie może mieć pytania, jakie informacje go interesują, co jest dla niego ważne i ciekawe. W krótkiej perspektywie pozwala to przygotować interesujące i przydatne wpisy na blogu, w dłuższej – lepiej wyczuć potrzeby rynku i zrozumieć mechanizmy, które kierują osobami kupującymi produkty czy korzystającymi z usług.

Sprawdź również: Firmowa strona internetowa - wirtualna wizytówka Twojej firmy

Prowadzenie bloga firmowego to niezastąpiona forma komunikacji z klientem, w którą warto inwestować. Bez wątpienia przyniesie korzyści, zarówno te widziane gołym okiem (np. zwiększona ilość wejść na stronę), jak i długofalowe (budowanie wizerunku marki). Ważne jest jednak, aby prowadzić bloga z pomysłem, w sposób przystępny dla czytelników i interesujący, dobrze dobierać tematykę i formę wpisów oraz pozostawać w stałym kontakcie z czytelnikami.