
Jak tworzyć treści dla sklepów internetowych?
Opublikowano: 2019-03-07 10:16:31
Sukces sklepu internetowego zależy od bardzo wielu czynników. Pisaliśmy już wcześniej o tym, jakie są cechy dobrego sklepu internetowego oraz co robić, aby funkcjonował jak najlepiej i przynosił duże zyski. Dzisiaj skupimy się na samych treściach znajdujących się na tego rodzaju stronie. Od tego, jak są skonstruowane, zależy zarówno pozycja sklepu i jego poszczególnych podstron w wyszukiwarce Google, jak i zainteresowanie i zaufanie potencjalnych kupujących.
Pokaż swój sklep internetowy światu
Niektórzy twórcy sklepów internetowych bagatelizują kwestię tekstów, które się tam znajdują. Wydaje im się, że zamieszczenie produktów ze zdjęciami i krótkim opisem producenta to cała praca, którą należy wykonać. W ten sposób jednak pomija się jedną z najważniejszych kwestii wpływających na wysokość sprzedaży – zaistnienie sklepu w wynikach wyszukiwania w Google. Przecież aby kupić, użytkownicy muszą najpierw w jakiś sposób trafić na stronę, a zwykle rozpoczynają swoje poszukiwania od wpisania zapytania w wyszukiwarce.
Różne rodzaje treści w sklepie internetowym
Istnieją różne rodzaje treści, które powinny się znaleźć na stronie sklepu internetowego. Opisy produktów i specyfikacje, opisy kategorii, informacje kontaktowe, informacje o płatnościach... Każdy tekst powinien być unikalny, właściwie skonstruowany, dostarczać niezbędnej z punktu widzenia użytkowników wiedzy, a przy tym zawierać słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest strona. Treść tekstowa powinna się znaleźć na każdej podstronie, jednak zawartość będzie się różniła w zależności od tego, jaką funkcję ta podstrona spełnia.
Sprawdź ofertę
-
Treść na stronie głównej – musi to być tekst opisujący w dość ogólny sposób działalność firmy, rodzaj oferowanego asortymentu, charakter sklepu itd. Nie powinien być zbyt długi i nie może się pojawiać w innych zakładkach. Warto sformatować tekst tak, aby był przyjemny dla oka i łatwy do odczytania. Można więc użyć tu akapitów i dodać nagłówki, a samą treść rozmieścić w różnych miejscach na podstronie zamiast w jednym bloku. Podobne zasady będą obowiązywały przy tworzeniu tekstów do zakładek typu "O nas" ( "O sklepie", "O firmie" itp.).
-
Podstrony produktów – tutaj najważniejszym elementem treści jest dokładny opis produktu. W pierwszej kolejności należy podać jego nazwę, rodzaj, model, rozmiar, aby użytkownik od razu wiedział, czy trafił na rzecz, której szukał. W dalszym opisie należy zawrzeć ogólne informacje techniczne, przykłady zastosowań, opinie o producencie. Cenne są także dokładne specyfikacje techniczne. Można umieścić je w tabeli, użyć wypunktowań lub innego formatowania, aby były czytelne i aby każdy mógł szybko znaleźć informację, której potrzebuje. Ogromnym błędem osób prowadzących sklepy internetowe jest wklejanie przy produktach opisów dostarczanych przez producentów lub kopiowanych z innych stron. Treści te powinny być unikalne, nie powinny też powtarzać się na różnych podstronach tego samego sklepu. Tekst warto podzielić nagłówkami h2 zawierającymi słowa kluczowe. Należy też zastosować linkowanie wewnętrzne, np. umieścić odnośniki do podobnych produktów oraz do powiązanych kategorii.
-
Podstrony kategorii i podkategorii – teksty powinny być tutaj nieco dłuższe i zawierać informacje o grupach produktów, ich cechach charakterystycznych, producentach, branżach, w których są wykorzystywane produkty czy też ich potencjalnych zastosowaniach. Tworząc treści, warto używać sformułowań, które mogliby wpisać internauci poszukujący tego rodzaju produktów (np. "polecane środki czystości dla hoteli", "najlepsze urządzenia do czyszczenia parowego" itp.). Jak wyżej, warto pamiętać o oddzielaniu porcji informacji nagłówkami h2 oraz o linkowaniu wewnętrznym.
-
Informacje dla klientów – czyli zakładki z danymi kontaktowymi lub informacje o płatnościach. Te podstrony mają wartość głównie z punktu widzenia użytkowników, pozwalają uwiarygodnić firmę i ułatwiają korzystanie ze sklepu. Trzeba więc zadbać, aby umieszczone tutaj treści były przejrzyste, nie budziły wątpliwości i umożliwiały szybkie znalezienie pożądanej informacji.
"Content is king" – zwykli mawiać pozycjonerzy. Ta zasada jest prawdziwa także w tym przypadku. Jeśli chcesz zarabiać na sprzedaży w Internecie, musisz dobrze wypozycjonować swój sklep, a dobre treści są do tego po prostu niezbędne.