Fan page na Facebooku - od czego zacząć?

Opublikowano: 2017-09-19 19:37:59

Fanpage firmowy na Facebooku nie jest zwykle główną formą komunikacji z klientem, jednak pełni w tej kwestii bardzo ważną rolę. Nie może być zlepkiem przypadkowych grafik, postów i informacji. Stanowi swoistą wizytówkę firmy dla użytkowników Facebooka, więc wszystkie umieszczane treści muszą być przemyślane i starannie przygotowane. Dobrze prowadzony fanpage może skutecznie zwiększyć zainteresowanie firmą i jej produktami czy usługami. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na jego najważniejsze elementy już na etapie zakładania profilu.

Co jest ważne na firmowym fanpage'u?

Żeby stworzyć profil atrakcyjny dla użytkowników FB pod kątem użytkowym, jak i wizualnym, warto zadbać o jego następujące elementy:

  1. Główne zdjęcia – czyli zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. To te elementy graficzne jako pierwsze widzi użytkownik odwiedzający fanpage. Grafiki te muszą być nie tylko reprezentatywne i zgodne z identyfikacją wizualną firmy, ale także mieć dobrą jakość i właściwe wymiary.

  2. Informacje o firmie – począwszy od nazwy fanpage'a, poprzez dodanie go do odpowiedniej kategorii, aż po opisy działalności firmy i dane kontaktowe zawarte w sekcji "Informacje". Wszystkie te elementy muszą być spójne i zrozumiałe dla odwiedzających. Muszą też dostarczać precyzyjnych informacji, których może poszukiwać potencjalny klient: Jak nazywa się firma? Czym się zajmuje i w jakiej branży działa? Gdzie znajduje się jej siedziba? W jaki sposób można skorzystać z jej usług?

  3. Możliwość kontaktu z firmą. Zarówno kontaktu bezpośredniego (czuli udostępnienie na stronie możliwości wysyłania wiadomości), jak i wyrażania opinii na temat firmy (sekcja "Recenzje"). Te elementy zmniejszają dystans i ułatwiają kontakt między firmą a potencjalnymi oraz obecnymi klientami.

  4. Atrakcyjne, angażujące treści. Konieczne jest regularne dodawanie postów na fanpage'u, Należy szczegółowo dopracować ich treść i zadbać o ich różnorodność, a jednocześnie zgodność z tematyką działalności firmy. Przykłady postów na fanpage'u firmowym to: nowości w ofercie, backstage, czyli informacje "z życia firmy", cytaty, memy, posty typu "feedback", czyli pytania o opinie użytkowników na jakiś temat, artykuły branżowe/informacje z prasy związane z branżą, w której działa firma. Ważne, aby wszystkie posty były – nawet luźno – powiązane z firmą tematycznie. Ich forma musi być różnorodna: grafiki, filmy, pokazy slajdów, zdjęcia – każdego dnia coś nowego, coś, co przyciągnie uwagę i sprawi, że użytkownik zatrzyma się na chwilę podczas codziennego scrollowania aktualności.

Atrakcyjny fanpage przyniesie korzyści

Fanpage na Facebooku - jak go prowadzić?

Czy prowadzenie atrakcyjnego fanpage'a na Facebooku jest trudne? Tak. Czy można to zrobić przy małym wkładzie czasu i pracy? Niestety nie. Są oczywiście triki, które ułatwiają i przyspieszają pracę social media managera, jednak nie da się tutaj pójść "na łatwiznę". Atrakcyjny fanpage może jednak przynieść firmie bardzo dużo dobrego, poprawić jej wizerunek i ułatwić kontakt z klientami, dlatego warto poświęcić mu czas i prowadzić go profesjonalnie i z pomysłem.