Dlaczego firmowy Facebook jest ważny?

Opublikowano: 2017-06-08 11:39:59


Posiadasz swoją firmę i jeszcze nie założyłeś firmowego facebooka? To błąd. Błąd, który może kosztować Cię utratę potencjalnych klientów. Niestety, firmowy fanpage jest jeszcze przez wielu niedoceniany, a szkoda. Jest wiele powodów, potwierdzających konieczność posiadania firmowego facebooka. Dziś ważne jest wykorzystanie nowoczesnych form kontaktu z klientem, gdyż gra toczy się o wysoką stawkę. Przejdźmy więc do rzeczy. 

 

Aktywni użytkownicy


Popularność facebooka nieustannie rośnie. Dane z 2016 roku jasno pokazują, że łączna liczba aktywnych  użytkowników FB wynosi 1,65 miliarda. W Polsce zaś liczba ta wynosi 14 milionów. Ilu z tych użytkowników poznało Twoją firmę? Jeżeli Twoja firma nie posiada FB, zawężasz sobie grono potencjalnych klientów - a tego byś chyba nie chciał, prawda?

 

Firmowy facebook rzecz ważna

Kontakt z klientem


Posiadając konto możemy być w nieustannym kontakcie z potencjalnym klientem, nie tylko w godzinach pracy biura. Cortaz częściej zdarza się, że użytkownicy, zamiast dzwonić lub pisac maile - zadają pytania w sprawie oferty na Facebooku. Bywają też sytuacje, w których klientowi coś się nie spodoba i publicznie będzie chciał podjąć dyskusję. Wówczas mamy możliwość błyskawicznej reakcji i zażegnania ewentualnego konfliktu. Gdyby dana osoba nie miała możliwości skorzystania z fanpage’a, wówczas pokusiłaby się o dodanie negatywnej opinii na przypadkowym forum, którego być może nie doszukalibyśmy się przez kilka miesięcy. Lepiej nie myśleć ile szkód mogłoby to nam wyrządzić.

 

 

Lepsza widoczność


Facebook daje możliwość bycia w nieustannym zasięgu wzroku. Wzrost naszej popularności skutkuje tym, że publikowane posty zostają wyświetlone przez coraz większo grono użytkowników. Jeżeli nasi fani będą lajkować oraz dodawać komentarze, ich znajomi także to zobaczą. Działa to trochę na zasadzie „drogi pantoflowej”. Nasza marka zyska popularność dla szerszego grona odbiorców.


Żyjemy w czasach, gdzie media ułatwiają firmom dostęp do klienta. Dlaczego by z tego nie skorzystać? Prowadzenie strony internetowej to już standard – trzeba iść za ciosem i walczyć o więcej. Jak rzekł Johann Wolfgang von Goethe „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. Warto wziąć te słowa pod uwagę przy prowadzeniu własnej firmy.