Social media – 6 skutecznych sposobów na dotarcie do odbiorców

Opublikowano: 2018-04-17 14:35:15

Obracanie się w świecie social media wymaga nie tylko wiedzy o samych odbiorcach, ale także orientacji w trendach, które w tej sferze dominują. Media społecznościowe zmieniają się tak dynamicznie, że niekiedy ciężko połapać się, co jest jeszcze na topie, a z których rozwiązań należy już zrezygnować.

Przyciągnij uwagę odbiorców w social media

Social media - jak dotrzeć do odbiorców

Aktualnie uwagę w social media przyciąga się na kilka sposobów, które prezentujemy poniżej.

  1. Wirale – czyli filmiki, które roznoszą się po sieci same. Oczywiście nie ma gwarancji, że dany filmik "chwyci", więc jego przygotowanie nie zawsze przekłada się na oczekiwane rezultaty. Warto jednak pamiętać, że nawet filmiki zrealizowane przy niedużym budżecie i wkładzie pracy mogą stać się bardzo popularne w sieci - jeśli tylko znajdzie się w nich coś, co przyciągnie uwagę, wzbudzi zainteresowanie, wywoła wzruszenie, oburzenie czy inne silne emocje. Trzeba jednak zawsze pamiętać, by właściwie połączyć swoją markę, produkt czy usługę z takim filmem oraz upewnić się (na tyle, na ile to możliwe w nieprzewidywalnym wirtualnym świecie), że jego odbiór będzie pozytywny.

  2. Streaming – możliwość uczestniczenia w ważnych wydarzeniach. Streaming to forma skierowana do osób bardziej zaangażowanych w życie firmy czy organizacji. Warto umożliwiać im uczestniczenie w wydarzeniach i z myślą o nich organizować webinaria, warsztaty, wykłady, wywiady i inne formy wystąpień na żywo.

  3. Storytelling – czyli historie z produktem w tle. Media społecznościowe - np. Instagram czy Snapchat - dają coraz więcej atrakcyjnych możliwości opowiadania historii. A historie sprawdzają się doskonale, bo każdy odbiorca ma szansę się z nimi utożsamić i w efekcie silniej związać się z produktem, usługą czy po prostu samą marką.

  4. Zdjęcia – zawsze skuteczne. To, że posty ze zdjęciami osiągają znacznie lepsze wyniki, nie jest żadną tajemnicą. To nie zmieniło się od lat i prawdopodobnie długo jeszcze się nie zmieni. Każdy post w mediach społecznościowych powinien być przygotowany tak, aby przyciągać uwagę, a zdjęcie jest najlepszym sposobem na osiągniecie tego celu. Warto tworzyć własne, unikatowe treści i oznaczać je tak, aby od razu kojarzyły się z marką. Więcej na ten temat piszemy tutaj: 5 zasad tworzenia grafik reklamowych na Facebooku

  5. Stały kontakt z klientem – dyspozycyjność o każdej porze dnia i nocy. Nie oznacza to, że brak odpowiedzi na wiadomość na Messengerze w ciągu godziny od jej otrzymania oznacza dla firmy wizerunkową katastrofę. Warto jednak zrobić wszystko, aby żaden klient nie był pozostawiony bez odzewu przez dłuższy czas i żeby zawsze otrzymywał rzetelne odpowiedzi na swoje pytania.

  6. Czat z botem – szybkie rozwiązywanie problemów bez dużego wysiłku. To rozwiązanie, które także może się doskonale sprawdzić w kontakcie z klientami. Jeśli zwykle odpowiada się na te same pytania i udziela tego samego zestawu informacji, można skorzystać z zaawansowanych technologii eliminujących udział pracownika w rozmowie z klientem. (Oczywiście wszystko zależy od tego, w jakiej branży się działa.) Era robotów nadeszła i warto wykorzystać to, co ma do zaoferowania.

Oczywiście konkretne metody zawsze należy dobrać indywidualnie do charakteru działalności firmy oraz do cech jej grupy docelowej. Warto jednak rozważyć wszystkie powyższe opcje, planując lub uaktualniając swoją strategię działania w mediach społecznościowych.