
Jak tworzyć treści pod wyszukiwanie głosowe?
Opublikowano: 2019-02-13 12:40:58
Asystenci głosowi zyskują coraz większą popularność. Liczba komend, na które reagują, stale rośnie, a użytkownicy takiego oprogramowania dostrzegają coraz więcej jego zalet i coraz chętniej z niego korzystają. Jedną z najczęstszych czynności wykonywanych z użyciem asystenta głosowego jest wyszukiwanie informacji w Internecie. I tu rozpoczyna się wyzwanie dla pozycjonerów. Czym wyszukiwanie głosowe różni się od tradycyjnego i w jaki sposób przygotowywać pod nie treści?
Wyszukiwanie głosowe, czyli rozmawianie z aplikacją
Warto zwrócić uwagę na fakt, że werbalne wprowadzanie zapytań do wyszukiwarki znacznie różni się od tego, jak wpisujemy tekst ręcznie, w laptopie czy telefonie. Zapytania głosowe dużo bardziej przypominają naturalną rozmowę. Frazy są dłuższe i przybierają formę pytań lub zdań. Przykładowo, wpisując zapytanie ręcznie, z wygody (żeby nie powiedzieć "z lenistwa" ;) ) wpiszemy po prostu "strony internetowe Olsztyn". Ale gdy będziemy szukać tych samych informacji za pomocą asystenta głosowego, prawdopodobnie zapytamy raczej "firmy zajmujące się tworzeniem stron w Olsztynie" lub "jakie firmy robią najlepsze strony w Olsztynie?".
Jak przygotowywać treści pod wyszukiwanie głosowe?
Mając na uwadze powyższe spostrzeżenia, pozycjonerzy i copywriterzy, którzy pracują na wysokie pozycje stron, powinni dostosowywać do nich powstające treści. Jak zatem zoptymalizować teksty pod kątem zapytań głosowych? Oto kilka praktycznych wskazówek:
-
zawartość strony powinna odpowiadać na konkretne pytania, które mogą zadawać internauci,
-
warto zadbać o to, aby teksty jak najdokładniej odpowiadały na zadawane pytania,
-
należy celować w długie frazy (tzw. frazy długiego ogona),
-
w tekstach trzeba używać synonimów; jedno pytanie może być zadane na kilka sposobów, a tekst powinien odpowiadać na możliwie najwięcej z nich,
-
w treści powinny znajdować się pytania zaczynające się od "jak", "gdzie", "jakie", "jaka firma" itp.
-
w tekstach promujących firmy, produkty czy usługi powinny znajdować się słowa takie jak "najlepsze", "dobre", "tanie", "polecane" itp.
-
konieczne jest używanie nagłówków w tekstach (h1, h2, h3),
-
słowa kluczowe powinny znajdować się w nagłówkach, w samej treści oraz w adresach URL.
Sprawdź ofertę
Zadanie oczywiście nie jest proste, ale najlepsze firmy zajmujące się pozycjonowaniem – takie jak nasza :) - z pewnością będą w stanie sprostać temu wyzwaniu i dostosować swoje działania do zmieniającej się bez przerwy wirtualnej rzeczywistości.
Czytaj również: Jak tworzyć skuteczne teksty internetowe? 7 zasad webwritingu