Jak tworzyć treści pod wyszukiwanie głosowe?

Opublikowano: 2019-02-13 12:40:58

Asystenci głosowi zyskują coraz większą popularność. Liczba komend, na które reagują, stale rośnie, a użytkownicy takiego oprogramowania dostrzegają coraz więcej jego zalet i coraz chętniej z niego korzystają. Jedną z najczęstszych czynności wykonywanych z użyciem asystenta głosowego jest wyszukiwanie informacji w Internecie. I tu rozpoczyna się wyzwanie dla pozycjonerów. Czym wyszukiwanie głosowe różni się od tradycyjnego i w jaki sposób przygotowywać pod nie treści?

Wyszukiwanie głosowe, czyli rozmawianie z aplikacją

Warto zwrócić uwagę na fakt, że werbalne wprowadzanie zapytań do wyszukiwarki znacznie różni się od tego, jak wpisujemy tekst ręcznie, w laptopie czy telefonie. Zapytania głosowe dużo bardziej przypominają naturalną rozmowę. Frazy są dłuższe i przybierają formę pytań lub zdań. Przykładowo, wpisując zapytanie ręcznie, z wygody (żeby nie powiedzieć "z lenistwa" ;) ) wpiszemy po prostu "strony internetowe Olsztyn". Ale gdy będziemy szukać tych samych informacji za pomocą asystenta głosowego, prawdopodobnie zapytamy raczej "firmy zajmujące się tworzeniem stron w Olsztynie" lub "jakie firmy robią najlepsze strony w Olsztynie?".

Jak przygotowywać treści pod wyszukiwanie głosowe?

Mając na uwadze powyższe spostrzeżenia, pozycjonerzy i copywriterzy, którzy pracują na wysokie pozycje stron, powinni dostosowywać do nich powstające treści. Jak zatem zoptymalizować teksty pod kątem zapytań głosowych? Oto kilka praktycznych wskazówek:

  • zawartość strony powinna odpowiadać na konkretne pytania, które mogą zadawać internauci,

  • warto zadbać o to, aby teksty jak najdokładniej odpowiadały na zadawane pytania,

  • należy celować w długie frazy (tzw. frazy długiego ogona),

  • w tekstach trzeba używać synonimów; jedno pytanie może być zadane na kilka sposobów, a tekst powinien odpowiadać na możliwie najwięcej z nich,

  • w treści powinny znajdować się pytania zaczynające się od "jak", "gdzie", "jakie", "jaka firma" itp.

  • w tekstach promujących firmy, produkty czy usługi powinny znajdować się słowa takie jak "najlepsze", "dobre", "tanie", "polecane" itp.

  • konieczne jest używanie nagłówków w tekstach (h1, h2, h3),

  • słowa kluczowe powinny znajdować się w nagłówkach, w samej treści oraz w adresach URL.

Zadanie oczywiście nie jest proste, ale najlepsze firmy zajmujące się pozycjonowaniem – takie jak nasza :) - z pewnością będą w stanie sprostać temu wyzwaniu i dostosować swoje działania do zmieniającej się bez przerwy wirtualnej rzeczywistości.

Czytaj również: Jak tworzyć skuteczne teksty internetowe? 7 zasad webwritingu