Jak tworzyć dobre treści na stronę www?
Opublikowano: 2017-06-06 12:56:08
Jednym z czynników, które w największym stopniu decydują o pozycji strony www w Google, są znajdujące się na stronie treści. Proces pozycjonowania jest bardzo złożony i wymaga długotrwałej, regularnej pracy. Stworzenie zoptymalizowanych pod kątem SEO i odpowiadających najnowszym algorytmom wyszukiwarki treści to podstawa tego procesu i jego efektywności.
Treści jednak rozumiane są tutaj nie tylko jako teksty widoczne na stronie dla odwiedzających, ale również takie komponenty strony jak metatagi Title i Description czy opisy obrazków. Wszystkie te elementy muszą być właściwie przygotowane - oparte o frazy kluczowe, na które pozycjonowana jest strona, a także o wiedzę na temat mechanizmów, jakimi kieruje się Google.
Pozycjonowanie stron: jakie powinny być treści na stronie www?
Aby strona miała szanse na podniesienie swojej pozycji w wynikach wyszukiwarki, wszystkie teksty, które się na niej znajdują, muszą:
-
Być unikatowe – czyli stworzone od podstaw, nigdy kopiowane z innych stron.
-
Zawierać słowa kluczowe (które są dobierane zgodnie z tematyką strony czy działalności firmy, przy uwzględnieniu ich popularności w wyszukiwaniach, precyzji i trafności). Poza słowami kluczowymi treści powinny też zawierać ich synonimy, dające pełniejszy obraz tego, o czym traktuje dana witryna.
-
Być bogate w słowa kluczowe, ale nie przesycone nimi. Co więcej, frazy powinny pojawiać się w odpowiedniej kolejności i w odpowiednich miejscach w strukturze strony (nagłówki h1, h2, h3).
-
Być obszerne i jak najdokładniej opisywać dany temat (np. w przypadku strony firmowej: ofertę firmy, zakres działalności, wykorzystywaną technologię).
Poza treściami widocznymi na stronie głównej i podstronach, istotną rolę pełnią też takie elementy jak:
-
Metatagi Title i Description, zarówno dla strony głównej, jak i każdej z podstron. Przy ich tworzeniu warto zwrócić uwagę na to, by słowa kluczowe znajdowały się jak najbliżej początku.
-
Frazy pojawiające się w adresach URL, zwłaszcza w przypadku tych podstron, które stoją najwyżej w hierarchii (np. kategorie produktów).
-
Opisy i tytuły obrazów i innych multimediów zamieszczonych na stronie, a także słowa zawarte we właściwościach plików dostępnych na stronie (np. plików do pobrania w formacie pdf lub doc).
-
Frazy zawarte w odnośnikach wewnętrznych i zewnętrznych pojawiających się na stronie.
Zobacz też:
Poza umieszczeniem słów kluczowych we wszystkich tych elementach, ważne jest także, aby były one ze sobą spójne i zawsze odpowiadały zawartości konkretnych podstron. Trudne zadanie? Niestety tak. Zoptymalizowanie witryny pod kątem treści to żmudna i czasochłonna praca wymagająca wiedzy, cierpliwości, pewnych zdolności językowych, a także umiejętności szerszego, całościowego spojrzenia na kwestie pozycjonowania.
Treści muszą się pojawiać cały czas
Co więcej, praca nad pozycjonowaniem strony w zakresie przygotowywania umieszczonych na niej treści jest właściwie nieustanna. Im więcej nowych tekstów pojawia się regularnie na stronie, tym lepiej jest ona postrzegana przez Google. Traktowana jest wtedy jako stale aktualizowane źródło informacji dla użytkowników, a jej pozycja stopniowo wzrasta. Dlatego też ważnymi elementami witryn internetowych są artykuły, blogi czy sekcje z aktualnościami, które należy stale poszerzać.
Wszystkie powyższe zadania warto oczywiście powierzyć specjalistom od pozycjonowania. Aby osiągnąć sukces, trzeba ciągłej, wytrwałej pracy. Jednak wzrastająca pozycja w wynikach wyszukiwania w Google to najlepszy dowód na to, że warto ją kontynuować, stale ulepszając i rozbudowując treści na stronie www.