Dobry copywriting jest na wagę złota

Opublikowano: 2017-03-27 12:08:10

Ostatnie lata przyniosły duże zmiany w branży SEO. Aby strona była wartościowa dla wyszukiwarki internetowej, trzeba podjąć niemały wysiłek. Kwestie techniczne związane z optymalizacją stron www są obecnie zaledwie częścią złożonego procesu pozycjonowania strony. Drugą ważną częścią jest copywriting – umiejętne pisanie tekstów, które będą dobrze ocenione zarówno przez wyszukiwarkę internetową, jak i przez internautów.

Copywriting - jak pisać teksty na strony www?

Pisać teksty na strony internetowe może każdy, nawet maszyna automatycznie generująca zdania. Jednak pisać DOBRE teksty na strony internetowe może tylko posiadający odpowiednią wiedzę i umiejętności copywriter.

Podstawowe informacje dotyczące np. sposobu używania fraz kluczowych w tekście i w nagłówkach to zaledwie początek. Dobry copywriter musi obecnie pójść znacznie dalej, aby jego praca przynosiła pożądane efekty.

 

Czym się charakteryzują dobre teksty na strony www?

  • Podstawową zasadą pisania dobrych tekstów SEO jest pisanie ich nie dla wyszukiwarki, ale... dla użytkownika. Teksty, które tworzone są z tym założeniem, mogą przecież w 100% spełniać wymogi stawiane przez proces optymalizacji. Zadaniem copywritera jest połączenie potrzeb internauty i wytycznych stawianych przez Google.

  • Po drugie, ważne jest, aby zawartość tekstu była zgodna z tematyką podstrony, na której się on znajduje. Użytkownikowi ułatwi to poruszanie się po stronie, na której chce znaleźć określone informacje, a wyszukiwarce umożliwi właściwą interpretację zawartości zakładki.

 

Teksty SEO – jak powinny wyglądać?

Ważna jest nie tylko zawartość tekstu, ale także jego wygląd. Wpływa on na przejrzystość podstrony i umożliwia szybkie znalezienie potrzebnych informacji, dlatego też ten aspekt jest wysoko ceniony przez mechanizmy wyszukiwarek.

Przykładowo tekst na stronie firmowej, który znajduje się w zakładce "Oferta", powinien opisywać aspekty działalności firmy (np. zabiegi, usługi, grupy produktów). Tekst pisany jest na podstawie materiałów przesłanych przez firmę bądź na podstawie researchu przeprowadzonego przez copywritera. Treść powinna być podzielona na sekcje opisujące poszczególne części oferty, a każda z nich musi być opatrzona trafnym nagłówkiem. Tekst musi być napisany w sposób przejrzysty i poprawny oraz zawierać frazy kluczowe, na które pozycjonowana jest dana podstrona. Nie może być w nim błędów ortograficznych, literówek czy urwanych zdań.

Wymogów jest całe mnóstwo, dlatego profesjonalny copywriting jest dzisiaj w cenie. Warto jednak wiedzieć, jak duże znaczenie mają dobre teksty na stronie i docenić ich rolę w procesie pozycjonowania.