Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie lokalne?

Opublikowano: 2017-04-18 13:42:25

Możliwości, które dają użytkownikom wyszukiwarki internetowe, są nieocenione zawsze wtedy, gdy poszukuje się określonej usługi lub produktu "na już". Wystarczy wpisać określoną frazę, dodać miejsce, w którym się aktualnie znajdujemy, a w wynikach wyszukiwania pojawią nam się lokalne firmy oferujące dokładnie to, czego szukamy. Oszczędność czasu i szybkie otrzymanie precyzyjnej informacji – tego oczekujemy i to właśnie doceniamy, kiedy korzystamy z wyszukiwarek.

Po wpisaniu w Google frazy "fryzjer Olsztyn" błyskawicznie otrzymuje się informację o kilku pobliskich salonach fryzjerskich. Z punktu widzenia użytkownika to bardzo wygodne, bo szybko można się zapoznać z dostępną w okolicy ofertą tych usług i niemal od razu z nich skorzystać. Natomiast z punktu widzenia właściciela salonu fryzjerskiego w Olsztynie niezwykle ważne jest, aby na tej liście wyników się znaleźć jak najwyżej - dostarczyć użytkownikowi informacji o swojej firmie i nakłonić go do skorzystania z jej usług. Dlatego właśnie pozycjonowanie lokalne w przypadku firm oferujących towary i usługi jest niezwykle istotnym elementem wszelkich działań SEO.

 

Pozycjonowanie lokalne – jak pojawić się w wynikach wyszukiwania?

Na zapytania lokalne wyszukiwarka Google zwykle odpowiada trzema wynikami z Map Google (tzw. 3-pak), a dopiero później linkami do najlepiej wypozycjonowanych stron. W zależności od zapytania mogą się także wyświetlić reklamy, grafiki, zdjęcia i inne elementy. Aby strona znalazła się na liście wyników po wpisaniu przez użytkowania zapytania lokalnego, trzeba podjąć kilka działań związanych z pozycjonowaniem lokalnym. Należą do nich między innymi:

 

  1. Utworzenie wizytówki w Mapach Google, jej właściwe zoptymalizowanie i uzupełnienie (dodanie zdjęć, opisu, godzin otwarcia i innych istotnych z punktu widzenia użytkownika informacji). Warto dodać podobne informacje także w innych miejscach w sieci (np. w różnego rodzaju katalogach branżowych), oczywiście dbając o to, aby wszystkie dane dotyczące firmy były poprawne i takie same w każdym dodanym wpisie.

  2. Optymalizacja firmowej strony www pod kątem wyszukiwań lokalnych. Proces ten wygląda podobnie jak przy standardowym pozycjonowaniu stron (dostosowanie budowy strony oraz jej treści). Ponadto strona musi być właściwie uzupełniona o zakładkę "kontakt", która powinna zawierać mapkę i dane kontaktowe firmy.

  3. Zadbanie o obecność opinii na temat firmy. Google bierze pod uwagę opinie użytkowników, dlatego warto zachęcać klientów do tego, aby je wystawiali. Pozytywne recenzje mogą dać firmie kilka punktów przewagi nad konkurencją.

  4. Stała praca nad wysoką pozycją strony www w wynikach wyszukiwania. Osiągnięcie pozycji w Google to jedno, a jej utrzymanie – to drugie. Strona musi być regularnie aktualizowana, a treści, które się na niej znajdują, muszą być rozbudowywane i dostosowywane do nowych algorytmów stosowanych przez wyszukiwarkę. Warto też być na bieżąco z nowymi możliwościami wprowadzanymi przez Google Maps i wykorzystywać je dla wzmacniania pozycji strony. Należy nieprzerwanie kontrolować i aktualizować dane w wizytówce, starać się zdobywać nowe pozytywne opinie o firmie oraz kontrolować treści na temat firmy, które pojawiają się w sieci. Praca musi trwać nieustannie – tylko wtedy efekty będą nieustannie zadowalające.

 

Pozycjonowanie w Google - lokalne wyszukiwania

Dlaczego warto pozycjonować lokalnie?

Perspektywa tak ciężkiej pracy związanej z pozycjonowaniem budzi pytanie i wątpliwość: czy w ogóle warto stawiać na pozycjonowanie lokalne? Odpowiedź brzmi "tak", a przekonują do tego... statystyki:

  • w przypadku 93% zapytań lokalnych w wynikach wyszukiwania pojawia się 3-pak z Google Maps,

  • 86% internautów korzysta z Map Google, aby znaleźć lokalną firmę,

  • 46% wszystkich wyszukiwań w Google to wyszukiwania lokalne,

  • 71% użytkowników sprawdza w Google adres firmy, zanim się do niej uda po raz pierwszy,

  • 78% lokalnych wyszukiwań za pośrednictwem urządzeń mobilnych kończy się zakupem offline,

  • 76% lokalnych wyszukiwań kończy się kontaktem telefonicznym z firmą,

  • 50% klientów poszukujących za pośrednictwem smartfona informacji o sklepie odwiedziło go w przeciągu jednego dnia (w przypadku użytkowników komputerów lub tabletów – 34%),

  • 58% użytkowników smartfonów przynajmniej raz dziennie korzysta z wyszukiwania lokalnego, a 89% - przynajmniej raz w tygodniu.

(Źródło)

 

Te dane mówią same za siebie. Pozycjonowanie lokalne daje firmie ogromne możliwości zaistnienia na lokalnym rynku i trafienia do klientów gotowych skorzystać z usługi czy produktu tu i teraz. Cała praca włożona w ukierunkowane w ten sposób działania SEO z pewnością się opłaci i przyniesie efekty w postaci faktycznego wzrostu sprzedaży usług i produktów.