
Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie lokalne?
Opublikowano: 2017-04-18 13:42:25
Możliwości, które dają użytkownikom wyszukiwarki internetowe, są nieocenione zawsze wtedy, gdy poszukuje się określonej usługi lub produktu "na już". Wystarczy wpisać określoną frazę, dodać miejsce, w którym się aktualnie znajdujemy, a w wynikach wyszukiwania pojawią nam się lokalne firmy oferujące dokładnie to, czego szukamy. Oszczędność czasu i szybkie otrzymanie precyzyjnej informacji – tego oczekujemy i to właśnie doceniamy, kiedy korzystamy z wyszukiwarek.
Po wpisaniu w Google frazy "fryzjer Olsztyn" błyskawicznie otrzymuje się informację o kilku pobliskich salonach fryzjerskich. Z punktu widzenia użytkownika to bardzo wygodne, bo szybko można się zapoznać z dostępną w okolicy ofertą tych usług i niemal od razu z nich skorzystać. Natomiast z punktu widzenia właściciela salonu fryzjerskiego w Olsztynie niezwykle ważne jest, aby na tej liście wyników się znaleźć jak najwyżej - dostarczyć użytkownikowi informacji o swojej firmie i nakłonić go do skorzystania z jej usług. Dlatego właśnie pozycjonowanie lokalne w przypadku firm oferujących towary i usługi jest niezwykle istotnym elementem wszelkich działań SEO.
Zobacz też:
Pozycjonowanie lokalne – jak pojawić się w wynikach wyszukiwania?
Na zapytania lokalne wyszukiwarka Google zwykle odpowiada trzema wynikami z Map Google (tzw. 3-pak), a dopiero później linkami do najlepiej wypozycjonowanych stron. W zależności od zapytania mogą się także wyświetlić reklamy, grafiki, zdjęcia i inne elementy. Aby strona znalazła się na liście wyników po wpisaniu przez użytkowania zapytania lokalnego, trzeba podjąć kilka działań związanych z pozycjonowaniem lokalnym. Należą do nich między innymi:
-
Utworzenie wizytówki w Mapach Google, jej właściwe zoptymalizowanie i uzupełnienie (dodanie zdjęć, opisu, godzin otwarcia i innych istotnych z punktu widzenia użytkownika informacji). Warto dodać podobne informacje także w innych miejscach w sieci (np. w różnego rodzaju katalogach branżowych), oczywiście dbając o to, aby wszystkie dane dotyczące firmy były poprawne i takie same w każdym dodanym wpisie.
-
Optymalizacja firmowej strony www pod kątem wyszukiwań lokalnych. Proces ten wygląda podobnie jak przy standardowym pozycjonowaniu stron (dostosowanie budowy strony oraz jej treści). Ponadto strona musi być właściwie uzupełniona o zakładkę "kontakt", która powinna zawierać mapkę i dane kontaktowe firmy.
-
Zadbanie o obecność opinii na temat firmy. Google bierze pod uwagę opinie użytkowników, dlatego warto zachęcać klientów do tego, aby je wystawiali. Pozytywne recenzje mogą dać firmie kilka punktów przewagi nad konkurencją.
-
Stała praca nad wysoką pozycją strony www w wynikach wyszukiwania. Osiągnięcie pozycji w Google to jedno, a jej utrzymanie – to drugie. Strona musi być regularnie aktualizowana, a treści, które się na niej znajdują, muszą być rozbudowywane i dostosowywane do nowych algorytmów stosowanych przez wyszukiwarkę. Warto też być na bieżąco z nowymi możliwościami wprowadzanymi przez Google Maps i wykorzystywać je dla wzmacniania pozycji strony. Należy nieprzerwanie kontrolować i aktualizować dane w wizytówce, starać się zdobywać nowe pozytywne opinie o firmie oraz kontrolować treści na temat firmy, które pojawiają się w sieci. Praca musi trwać nieustannie – tylko wtedy efekty będą nieustannie zadowalające.
Dlaczego warto pozycjonować lokalnie?
Perspektywa tak ciężkiej pracy związanej z pozycjonowaniem budzi pytanie i wątpliwość: czy w ogóle warto stawiać na pozycjonowanie lokalne? Odpowiedź brzmi "tak", a przekonują do tego... statystyki:
-
w przypadku 93% zapytań lokalnych w wynikach wyszukiwania pojawia się 3-pak z Google Maps,
-
86% internautów korzysta z Map Google, aby znaleźć lokalną firmę,
-
46% wszystkich wyszukiwań w Google to wyszukiwania lokalne,
-
71% użytkowników sprawdza w Google adres firmy, zanim się do niej uda po raz pierwszy,
-
78% lokalnych wyszukiwań za pośrednictwem urządzeń mobilnych kończy się zakupem offline,
-
76% lokalnych wyszukiwań kończy się kontaktem telefonicznym z firmą,
-
50% klientów poszukujących za pośrednictwem smartfona informacji o sklepie odwiedziło go w przeciągu jednego dnia (w przypadku użytkowników komputerów lub tabletów – 34%),
-
58% użytkowników smartfonów przynajmniej raz dziennie korzysta z wyszukiwania lokalnego, a 89% - przynajmniej raz w tygodniu.
(Źródło)
Te dane mówią same za siebie. Pozycjonowanie lokalne daje firmie ogromne możliwości zaistnienia na lokalnym rynku i trafienia do klientów gotowych skorzystać z usługi czy produktu tu i teraz. Cała praca włożona w ukierunkowane w ten sposób działania SEO z pewnością się opłaci i przyniesie efekty w postaci faktycznego wzrostu sprzedaży usług i produktów.