Świąteczne kampanie reklamowe – co jest kluczem do sukcesu?

Opublikowano: 2018-11-22 12:46:30

Końcówka listopada to najwyższy czas, aby zacząć myśleć o świątecznych prezentach. A jak sprawić prezent własnej firmie, zwiększając sprzedaż i zainteresowanie klientów w tym najgorętszym okresie w roku? Postawić na trafną kampanię marketingową w internecie. Oto najważniejsze kwestie, na których należy się skupić.

6 warunków udanej kampanii świątecznej

Co zrobić, aby nasza kampania nie zginęła w gąszczu innych, wyróżniła się i przyniosła spodziewane efekty? Poniżej przedstawiamy najważniejsze kwestie dotyczące marketingu w internecie w okresie przedświątecznym. Kampania reklamowa musi:

  1. Wywoływać emocje. Od tego się wszystko zaczyna. Jeśli pomysł chwyci za serce – wzruszy, rozbawi, zaciekawi, da do myślenia lub po prostu wywoła pozytywne skojarzenia – sukces jest niemal gwarantowany

  2. Przedstawiać ciekawą historię. Storytelling doskonale sprawdza się jako metoda marketingowa, a w okresie przedświątecznym może być prawdziwym strzałem w dziesiątkę, ponieważ daje niemal nieograniczone pole działania.

  3. Być kreatywna. Sam pomysł nie wystarczy, aby skutecznie trafić do odbiorców i zatrzymać ich uwagę na dłużej. Forma, w jakiej go przedstawimy, musi być kreatywna i świeża. Warto też postawić na chwytliwy slogan, który jednoznacznie będzie się kojarzył z kampanią, a w rezultacie także z produktami/usługami, które są promowane.

  4. Wyraźnie nawiązywać do marki. Kampanie, w których produkt lub usługa nie będą właściwie wyeksponowane, nie przyniosą korzyści firmie, nawet jeśli zyskają popularność w internecie. Dlatego wszystkie elementy kampanii powinny tworzyć spójny i charakterystyczny dla firmy komunikat.

  5. Być precyzyjne zaplanowana. Kolejne kroki związane z działaniami marketingowymi powinny być przemyślane i połączone ze sobą w taki sposób, by dawać najlepszy efekt. Nie ma przecież sensu informować o promocji w sklepie internetowym na dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem. Nie ma też sensu wysyłać klientom mailingu, jeśli nie dopracowaliśmy jeszcze w szczegółach landing page'a. Wbrew pozorom – takie wpadki niektórym się zdarzają, a wtedy marnuje się ogromny potencjał wszystkich prowadzonych działań.

  6. Być rzetelnie zrealizowana. Nie ma miejsca na błędy, niedociągnięcia, chaos. Choć niektórzy lubią działanie pod presją, a zarządzanie kryzysem to ich żywioł, to jednak na szali jest zbyt wiele, by pozwolić sobie na pomyłki, a okres przedświąteczny jest zbyt wąski, aby mogły wystąpić jakiekolwiek opóźnienia.

Kampania internetowa na święta

Poza samą reklamą, kluczem do osiągnięcia sukcesu przed świętami jest przyciągniecie klientów jakimś prezentem. Wtedy naprawdę ciężko będzie im oprzeć się ofercie. Można postawić na różnego rodzaju świąteczne promocje – obniżki cen, gratisy, opcję "w zestawie taniej" czy bony prezentowe na wykorzystanie np. w ciągu trzech miesięcy. Można też podarować klientowi jakieś dodatkowe usługi – pakowanie prezentów czy darmową dostawę. Opcji jest wiele i warto z nich korzystać, bo święta są tylko raz w roku i to właśnie wtedy internetowe koszyki zakupowe zapełniają się najszybciej.