Prowadzenie profilu na Facebooku – 3 błędy, których unikamy

Opublikowano: 2017-05-23 14:01:19

Obecność firmy lub marki w mediach społecznościowych, a zwłaszcza na Facebooku, to obecnie absolutna podstawa skutecznego e-marketingu. Jednak podczas prowadzenia profili firmowych można popełnić wiele błędów, które mogą nie tylko zniweczyć cały włożony wysiłek, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi firmy. Umiejętne prowadzenie fanpage'a pozwala natomiast skutecznie trafiać do klientów, poszerzać świadomość marki, a także budować lojalność konsumencką.

Jak nie prowadzić profilu na Facebooku?

Profile na Facebooku - jak prowadzić je dobrze?

Jakie błędy są często popełniane przez osoby prowadzące profile firmowe na Facebooku? Jest ich wiele, ale dzisiaj zaprezentujemy trzy, które według nas są najbardziej rażące.

  1. Niewłaściwe używanie języka. Mowa nie tylko o literówkach oraz błędach ortograficznych czy stylistycznych (które są absolutnie niedopuszczalne!), ale także o niedostosowaniu stylu prowadzenia strony do jej grupy docelowej, oferowanych produktów/usług oraz celu publikacji posta. Zbyt poufałe komentarze lub przeciwnie – nadmierne dystansowanie się od fanów może wywoływać negatywne reakcje i utrudniać komunikację. Często zdarza się także, że język na profilu jest niespójny, co utrudnia zbudowanie przejrzystego wizerunku marki.

  2. Publikowanie niewłaściwych treści. Na przykład udostępnianie postów niezwiązanych w żaden sposób z profilem działalności firmy, a w związku z tym – niewpływających na zainteresowanie jej usługami czy produktami. Błędem jest także publikowanie postów słabej jakości (np. nieostrych zdjęć czy filmów w bardzo małej rozdzielczości).

  3. Brak planowania. Przygotowanie strategii dla profilu na Facebooku niektórym "specjalistom" od social media nie przechodzi nawet przez myśl. W efekcie na stronie pojawiają się przypadkowe treści, w żaden sposób niepołączone ze sobą, niepowiązane wspólnym motywem lub nawet celem. Tymczasem aby profil na FB właściwie spełniał swoją rolę (czyli informował, zachęcał i promował), niezbędna jest przemyślana koncepcja i jej konsekwentne realizowanie (a także stałe kontrolowanie, czy przynosi zamierzone efekty i świadome dostosowanie jej do zmieniających się warunków).

Oczywiście unikanie tych błędów nie jest gwarancją sukcesu. Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, a skuteczne funkcjonowanie firmy na tej płaszczyźnie wymaga dużej wiedzy i zaangażowania. Dlatego warto to zadanie powierzyć profesjonalistom, którzy wywiążą się z niego najlepiej dzięki swojemu doświadczeniu i kompetencji.