Jak sprzedawać na Facebooku – poradnik w 3 krokach

Opublikowano: 2017-11-13 13:42:40

Prowadzisz fan page już od długiego czasu, ale nie przynosi on spodziewanych przez Ciebie efektów? Jeśli wskaźniki sprzedaży nie drgnęły mimo inwestycji w facebookową reklamę, problem może tkwić w niedopasowaniu komunikatu do grupy odbiorców. Co zatem zrobić, żeby trafić z przekazem do grona swoich potencjalnych klientów i skutecznie zachęcić ich do zakupu? O tym poniżej.

Lejek sprzedażowy na Facebooku

Kluczem do przygotowania dobrej reklamy na Facebooku jest zrozumienie funkcjonowania lejka sprzedażowego.

Proces widoczny na powyższym zdjęciu obrazuje drogę, jaką klient pokonuje, zanim zakupi Twój produkt. Jak widzisz, droga ta składa się z 3 etapów:

1. Poznanie

Wiele firm zaczyna nawiązywanie relacji sprzedażowej od… sprzedaży. Jest to błąd, przez który zamiast zyskać, możemy na stałe stracić klienta. Pomyśl sobie ile razy sam denerwowałeś się na widok atakujących Cię zewsząd reklam – firmy, od których pochodziły te reklamy nie wzbudziły Twojej sympatii, prawda? Z tego względu nawiązywanie relacji z klientem należy rozpocząć od klasycznego poznania. Przedstaw się, pokaż się od najlepszej strony, udowodnij, że warto z Tobą współpracować/u Ciebie kupować.

Przykład: prowadzisz salon kosmetyczny i chcesz pozyskać nowe klientki? Przedstaw się przyciągającą uwagę grafiką lub wideo prosto ze swojego gabinetu! Wyeksponuj swoje mocne strony, prezentując specjalistyczne urządzenia, certyfikaty lub inne elementy, które wyróżniają Cię na tle konkurencji.

2. Sympatia

Kolejny etap lejka sprzedażowego polega na wzbudzeniu w potencjalnym kliencie sympatii. Wiele przedsiębiorstw wychodzi z błędnego założenia, że osoby, które lubią fan page lubią też firmę a priori. Niestety tak nie jest. Na sympatię swoich fejsbukowych fanów trzeba zapracować. W jaki sposób? Najlepszy efekt osiągniesz, jeśli podzielisz się z nimi nieodpłatnie czymś, co będzie stanowić dla nich jakąś wartość.

Przykład: utrzymując się w temacie salonu kosmetycznego - zaprezentuj swoim fanom autorski poradnik/infografikę/artykuł/wideo, itp., w którym zamieścisz wskazówki pomocne w uporaniu się z problemem kosmetycznym, jaki może ich trapić. W ten sposób zyskasz wizerunek kompetentnej jednostki, która jest otwarta na problemy i trudności swoich potencjalnych klientów, pomagając im bezinteresownie w ich eliminacji.

3. Zaufanie

Osoby, które zareagowały na zamieszczone na fan page’u materiały, o których była mowa punkcie 2: polubiły post, obejrzały wideo, udostępniły treść dalej, to grupa, która z dużym prawdopodobieństwem ufa Twojej firmie i jest zainteresowana Twoją ofertą. To właśnie na nich powinna być ukierunkowana reklama na Facebooku. By ją ustawić, w Menadżerze Reklam należy utworzyć grupę niestandardowych odbiorców, wybierając kryterium, jakim jest „zaangażowanie na Facebooku”. W ten sposób reklama Twojego produktu/usługi nie trafi na przypadkowe osoby, a na najsilniejszą grupę odbiorców, którzy znają i lubią Twoją firmę.

Jeśli masz pytania dotyczące reklamy na Facebooku, możesz je nam śmiało zadać: kontakt@mal.net.pl.  Do przeczytania!