Jak podjąć udaną współpracę z agencją interaktywną?

Opublikowano: 2018-11-08 11:16:58

Nie jest łatwo znaleźć dobrą, profesjonalną agencję interaktywną, która będzie oferowała szeroki zakres usług, a przy tym trafnie odpowie na potrzeby klienta. Wiele młodych firm stawia dopiero pierwsze kroki w branży – czy jednak to musi je skreślać? A może to szansa na świeże spojrzenie? I w drugą stronę – wieloletnie doświadczenie firmy może być jej wielkim atutem, ale wcale nie musi przekładać się na dobre efekty pracy. Branża IT cały czas się zmienia, a nie każdy nadąża za tymi zmianami. Dlatego dzisiaj podpowiemy, czym kierować się w wyborze agencji interaktywnej i jak zyskać pewność, że współpraca z danym wykonawcą będzie udana.

Sprecyzuj swoje potrzeby

Poszukiwania agencji należ rozpocząć... od siebie. A konkretniej od sprecyzowania swoich potrzeb i oczekiwań. Jakie usługi nas interesują, jakie efekty chcemy osiągnąć, jaki mamy budżet? Inne kryteria będziemy stawiać firmom IT, jeśli naszym celem będzie stworzenie prostej strony internetowej, a inne, jeśli będziemy oczekiwali przygotowania skomplikowanych witryn czy sklepów internetowych oraz realizacji zaawansowanych strategii marketingowych.

Malnet realizacje

Sprawdź portfolio, poznaj firmę i oceń jej możliwości

Gdy już wiemy, czego szukamy, nadchodzi czas na skonfrontowanie swoich oczekiwań z ofertą firmy. Na stronie niemal każdej agencji interaktywnej (na naszej także – klik klik) można znaleźć portfolio – podsumowanie dotychczas wykonanych projektów.

To pozwala zobaczyć na własne oczy, jakie są efekty pracy firmy oraz ocenić, czy odpowiada to naszej wizji. Ponadto warto zapoznać się z ofertą – zakres usług różnych agencji jest bardzo zróżnicowany. Niektóre oferują wyłącznie tworzenie stron internetowych, inne poszerzają swoje usługi o promocję firmy w mediach społecznościowych, a jeszcze inne kompleksowo zajmują się reklamą, pozycjonowaniem, przygotowywaniem grafik, tłumaczeń itd.

Warto też w miarę możliwości dowiedzieć się, jakich specjalistów zatrudnia firma, aby upewnić się, że na nasz sukces będzie pracował zgrany, kreatywny zespół ludzi znających się na swojej pracy. To naprawdę ma znaczenie. Przykład? Firma - technicznie rzecz biorąc - może przecież zlecać teksty copywriterskie na zewnątrz, ale czy będą one równie dobre i napisane z takim samym zaangażowaniem i wyczuciem co te, które stworzą członkowie zespołu stale pracującego nad jakimś projektem?

Nie wybieraj najtańszych rozwiązań

„Dobra jakość w niskiej cenie” to chwytliwe hasło, które jednak rzadko kiedy ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. Zwykle „tanio” wcale nie oznacza „dobrze”, a wręcz przeciwnie – jest synonimem do „pośpiesznie”, „niedokładnie” lub „nieprofesjonalne”. Za dobrą usługę zwykle trzeba zapłacić więcej, choć oczywiście często istnieje możliwość negocjacji ceny. Jeśli chcemy osiągnąć zadowalające efekty – rozpromować firmę w internecie, zdobyć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż – współpracę z agencją interaktywną warto potraktować jako inwestycję.

 

***

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą wszystkich tych, którzy szukają rzetelnej i doświadczonej agencji interaktywnej. Na naszej stronie znajdziesz dokładny opis oferty, nasze dotychczasowe osiągnięcia i portfolio. Poznaj nas lepiej – poczytaj naszego bloga, zajrzyj na fanpage FB. A kiedy już uznasz, że jesteśmy warci Twojej uwagi, skontaktuj się z nami – czekamy! :)