Dzięki temu narzędziu wykosisz konkurencję

Opublikowano: 2017-08-03 12:14:10

Prowadzenie profilu firmy na Facebooku nie przynosi spodziewanych efektów? Kampanie reklamowe nie zwiększają słupków sprzedaży? Problem może tkwić w kiepskiej optymalizacji. W takiej sytuacji warto sięgnąć po cięższe oręże, jakim jest piksel Facebooka. Wiele przedsiębiorstw wciąż nie korzysta z jego możliwości (błąd!). Czy chcesz, by Twoja firma znalazła się kilka kroków przed nimi? Dowiedz się czym jest piksel Facebooka i dlaczego warto zainstalować go na swojej stronie www.

 

Piksel Facebooka – co to takiego?

 

Piksel Facebooka to nic innego jak fragment kodu, dzięki któremu w prosty i szybki sposób zsynchronizujesz fan page firmy z jej stroną internetową. Dzięki temu zyskasz ogrom danych ze strony, które przydadzą Ci się do prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku. Stąd już prosta droga do zwiększenia skuteczności swoich reklam i zwiększenia sprzedaży. By skorzystać z tych możliwości, musisz w pierwszej kolejności pobrać piksel z Menażera Reklam, a następnie wkleić kod w odpowiednim miejscu na swojej stronie. Jak to zrobić? Masz 2 wyjścia: możesz poprosić o pomoc programistę (to dla niego 2 minuty roboty) albo wykonać to zadanie samodzielnie (15 minut roboty, z czego 10 minut to wypicie filiżanki kawy na rozpęd).

 

Dlaczego warto zainstalować piksel na swojej stronie?

 

Piksel Facebooka to magiczne narzędzie remarketingowe, dzięki któremu będziesz mógł:

  • lepiej optymalizować reklamy oraz zwiększać ich skuteczność (dzięki temu trafią do potencjalnych klientów, a nie do przypadkowych osób),
     
  • analizować zachowania klientów na swojej stronie, np. co wyszukują, czy mają problemy z wypełnieniem formularza zakupu, czy zapisują się do newslettera itp.
     
  • badać czym interesują się Twoi klienci, co pozwoli Ci przygotowywać reklamy skrojone na miarę ich potrzeb i oczekiwań,
     
  • dostosować reklamę na Facebooku do urządzenia, z jakiego użytkownik korzysta,
     
  • zbierać dane o użytkownikach, np. e-mail, IP z jakiego łączą ze stroną, z jakich usług korzystają (np. z jakiego banku czy też innych kanałów social media).
     
  • wykorzystać go do sprzężenia z Google Analytics oraz listą mailingową, a także do szczegółowej analizy Twoich odbiorców. Możesz np. sprawdzić, gdzie znajdują się osoby, które masz w bazie oraz to, w jakim są nastroju. Stąd już tylko krok do bardzo precyzyjnego targetowania reklamy, np. w oparciu o warunki pogodowe lub nastroje klientów (wszak im lepszy humor, tym większa ochota na wydawanie pieniędzy).