Content marketing – więcej niż tworzenie treści

Opublikowano: 2017-08-29 14:34:00

Content marketing jest jedną z najskuteczniejszych form docierania do klientów. W uproszczeniu - jest to strategia marketingowa oparta na treściach i ich wpływie na odbiorców. Jej celem jest pozyskanie klientów poprzez publikowanie treści, które ich zainteresują, zaangażują i zwiążą z marką. Dzięki rozwojowi internetu content marketing stał się bardzo popularną formą walki o zainteresowanie klienta. Tak popularną, że narosły wokół niej pewne przekonania, a jednym z nich jest to, że dobra treść obroni się sama. Czy tak jest rzeczywiście? Niestety nie do końca.

Tworzenie treści na bloga a ich promowanie

Dobra treść to nie wszystko

Nawet najlepsze treści zginą w niezmierzonych czeluściach internetu, jeśli nie zostaną właściwie wyeksponowane i rozpromowane - niezależnie od tego, czy jest to tekst na blogu, film czy infografika. Treści rzadko kiedy trafiają do szerszego grona "przez przypadek". Oczywiście znane są sytuacje, kiedy wypuszczone do sieci filmiki stają się viralami bez większego zaangażowania ich autorów, jednak w przypadku komercyjnych treści nie jest to takie proste, gdyż użytkownicy internetu darzą je znacznie mniejszym zaufaniem i nie rozpowszechniają ich równie spontanicznie. Aby dana treść mogła cieszyć się dużą popularnością, nie wystarczy tylko ją stworzyć. Konieczny jest... plan.

Promowanie treści w internecie

Aby skutecznie trafić do jak najszerszego grona klientów, trzeba podjąć działania mające na celu wypromowanie treści. W pierwszej kolejności należy jednak wybrać formę samych treści, tak by były dostosowane do grupy docelowej oraz wizerunku firmy. Do dyspozycji są najróżniejsze rodzaje przekazów:

  • filmy,

  • infografiki,

  • wpisy na blogach,

  • wywiady,

  • poradniki,

  • recenzje,

  • raporty,

  • wypowiedzi eksperckie,

i wiele, wiele innych. Ich dobór jest kluczowy. Następnie trzeba wybrać odpowiednie dla danej grupy docelowej oraz dla danego produktu kanały promocji (np. Facebook, Instagram, blog branżowy), zdecydować, w jaki sposób je miedzy sobą powiązać, a także wybrać formę i zasięg reklamy oraz ustalić jej budżet. Ostatni etap to analiza efektów, która pozwala określić, czy działania były skuteczne i czy przyniosły firmie zysk w postaci zwiększonego zainteresowania klientów. Dzięki takiej analizie można trafniej planować podobnie działania w przyszłości.

Content marketing wymaga nie tylko umiejętności stworzenia treści, która trafi do odbiorców, ale także umiejętności jej skutecznego wypromowania. Lista zadań, które musi wykonać specjalista od takiej formy marketingu internetowego jest bardzo długa. Jednak przy właściwej wiedzy i odpowiednim podejściu efekty mogą być bardzo satysfakcjonujące i zauważalnie wpływać na sukces firmy.