Najciekawsze trendy w marketingu internetowym

Opublikowano: 2018-06-11 18:54:44

Aby firma zaistniała w internecie, czasem trzeba się nieźle nagimnastykować. Nie wystarczy tylko stworzyć stronę internetową i założyć fanpage na Facebooku. Kanałów, którymi dociera się do potencjalnych klientów jest znacznie więcej. Liczy się jednak nie tylko sam sposób przekazywania komunikatu, ale także jego forma. W tej kwestii warto nadążać za trendami – obserwować, jak się rodzą, wykorzystywać ich siłę i pozwolić im odejść, gdy przestają być na czasie. Na co warto zwrócić uwagę właśnie teraz, w tej chwili? Oto najciekawsze aktualne trendy w świecie marketingu internetowego.

Marketing internetowy – jak to się robi w 2018 roku

Marketing internetowy Olsztyn

  1. "Nie" dla stocków, "tak" dla autentyczności. Charakter firmy czy marki najłatwiej jest pokazać poprzez realizm i naturalność. Dlatego coraz częściej znacznie lepiej odbierane są zdjęcia "zza kulis", które pokazują, jak dana firma funkcjonuje na co dzień, jak wygląda biuro, produkcja, życie pracowników. Żadne stockowe zdjęcie nie będzie miało takiej siły przyciągania co autentyczne wydarzenia z życia firmy.

    Ten trend rozwinął się głównie dzięki popularności Snapchata oraz Instastories. Obecnie wiele marek promuje się i zbliża do klientów właśnie dzięki takim mniej "oficjalnym" zdjęciom czy filmikom. To zdaje egzamin! Oczywiście dobrze obrobione zdjęcia i grafiki wysokiej jakości także są bardzo cenne, ale w zupełnie innym kontekście.

  2. Więcej automatów = większa oszczędność. W mediach społecznościowych bardzo dużo mogą za nas zrobić boty. Oczywiście nic nie zastąpi klientowi kontaktu z prawdziwą, żywą osobą, jednak w niektórych sytuacjach zastosowanie automatów może się okazać bardzo trafnym rozwiązaniem.

    Przykład? Automatyczne odpowiedzi na czatach na najczęściej zadawane pytania. Automatyczne generowanie postów o charakterze informacyjnym czy przypominającym. Automatyczne zbieranie informacji o tym, jak użytkownicy zachowują się np. po wejściu na stronę internetową (w co klikają, jakie treści przyciągają ich uwagę). Z jednej strony pozwala to oszczędzić czas marketingowcom, z drugiej strony uzyskać cenne informacje o klientach i dostosować do nich swoją ofertę (lub przynajmniej funkcjonalność strony www).

  3. Internetowe osobowości, czyli tak zwani influencerzy. To osoby, które zyskały wielu fanów, czytelników, followersów czy subskrybentów: blogerzy, vlogerzy, youtuberzy. Współpraca z takimi osobami może przynieść bardzo wiele korzyści marce, ponieważ ich opinia jest ceniona przez internautów, a reklama z ich udziałem w wielu przypadkach jest bardziej autentyczna i przynosi lepsze efekty.

    Warto postarać się, aby osoby cenione przez internetową społeczność podjęły dyskusję na temat marki, wyraziły (pozytywną!) opinię o produktach i zaciekawiły nimi swoich fanów. Wcześniej warto jednak wybadać, którymi influencerami interesują się osoby z grupy docelowej marki, aby podjąć taką współpracę, która rzeczywiście przyniesie pozytywne rezultaty.

Przeczytaj również: Social media – 6 skutecznych sposobów na dotarcie do odbiorców