5 zasad tworzenia grafik reklamowych na Facebooku

Opublikowano: 2018-01-17 17:02:32

Grafiki należą do najważniejszych materiałów udostępnianych na Facebooku. Tworząc grafikę reklamową, warto robić to w przemyślany sposób i kierować się sprawdzonymi metodami, dzięki którym posty graficzne osiągną wysoką skuteczność.

Social media - prowadzenie Facebooka, tworzenie grafik reklamowych

Jak tworzyć grafiki na Facebooka?

Jaka jest różnica miedzy dobrą (czyli skuteczną) a słabą (czyli znikającą w gąszczu innych postów) grafiką reklamową? Po przeczytaniu poniższych zasad wnioski nasuną się same.

  1. Grafiki spójne z identyfikacją wizualną marki. Wiele firm popełnia błąd, który polega na tym, że na przygotowanej przez firmę grafice brakuje elementu, dzięki któremu można ją powiązać z marką. Sama grafika może rozśmieszyć, zainteresować, nawet skłonić do udostępnienia na prywatnej osi czasu. Jeśli jednak nie będzie na niej znaku rozpoznawczego firmy czy marki, jej potencjał nie będzie do końca wykorzystany. Na zdjęciu niekoniecznie musi pojawić się logo firmy (choć zwykle jest to najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie). Zamiast tego można przygotować jednolity szablon dla wszystkich udostępnianych na fanpage'u grafik, spójny z identyfikacją wizualną zarówno pod względem kolorów, jak i elementów wizualnych, czcionek, motywów. Niech grafiki idą w świat, ale niech wszyscy wiedzą, gdzie powstały i co właściwie mają za zadanie reklamować.

  2. Właściwe parametry grafiki. Każdy rodzaj grafiki wstawianej na Facebooka – zdjęcie główne, zdjęcie w tle, post – powinien posiadać określone, preferowane przez Facebooka rozmiary. To ważne, ponieważ zapewnia elementowi właściwy wygląd. Gdy rozmiary zdjęcia są za duże, portal automatycznie je zmniejszy, przez co jego jakość i czytelność może się znacznie pogorszyć. Przed publikacją grafiki warto sprawdzić, jakie są wytyczne dotyczące danego formatu.

  3. Wyróżniająca kolorystyka. Czyli taka, która nie zniknie wśród biało-niebieskich krajobrazów Facebooka. Najlepiej jest używać kolorów z nimi kontrastujących i żywych, takich jak żółty, pomarańczowy, czerwony. Oczywiście warunek spójności z identyfikacją wizualną firmy nadal należy spełniać. Niekoniecznie całe tło lub największe elementy grafiki muszą być jaskrawe. Łagodniejszym, a równie skutecznym rozwiązaniem może być użycie żywej barwy dla napisu lub pola tekstowego, na którym umieszczone będzie hasło.

  4. Jasny, przejrzysty komunikat. Na grafice nie powinno znajdować się zbyt dużo treści tekstowej ani elementów, które odciągają uwagę od głównego przekazu. Warto postawić na prostotę, przejrzystość, minimalizm. Informacje tekstowe powinny być krótkie i chwytliwe, szczegóły można zaś umieścić w samym poście. Ważne jest, żeby nie powtarzać tych samych sformułowań w poście i na grafice. Takie działanie to pójście na łatwiznę, które w dodatku pogarsza odbiór całego posta.

  5. Estetyka to podstawa. Grafiki muszą mieć wysoką jakość i być wyraźne. Każdy post na Facebooku powinien być dopracowany, estetyczny i pozbawiony jakichkolwiek błędów (literówek, błędów interpunkcyjnych czy – o zgrozo – ortograficznych). Odbiorcy tracą szacunek do marki, która, mówiąc kolokwialnie, nie przykłada się do pracy - nawet jeśli mowa "tylko" o wpisie na Facebooku, a nie o samym produkcie czy usłudze.

Zobacz także: Fanpage na Facebooku - od czego zacząć?